+200% ökning av konvertering med datadriven produktutveckling på Blocket

Utmaning

Blocket hade en strategisk prioritering att digitalisera köpflödet för bilhandel på deras marknadsplats genom ett reservationsflöde. Det skulle innebära en smidigare process för bilköpare och mer kvalificerade leads för bilhandlare. Men konverteringsgraden på reservation av bilar var fortfarande relativt låg och behövde bli bättre för att det ska bli affärsmässigt hållbart.

Så tog vi oss an det

SeventyOne fick uppdraget och Nhan gick in som interim Product Manager. Kundresan ägdes av två team. Nhan samarbetade tätt med teamen och jobbade data- och hypotesdrivet för att hitta de vinnande idéerna för att öka konvertering.

Effekt

  • En ökning med +200% i konverteringsgraden för reservationer.

  • Minskning av friktion i reservationsflödet

  • Stängda feedbackloopar från användaren och kunden gav bättre kundnöjdhet.

Kompetens

  • Interim Product Manager

  • Product led growth

  • Experiment

  • Product Discovery

Roller

Product Manager.

Kontakta gärna Nhan om du vill veta mer om vårt erbjudande inom produkt.