Workshop i User Story Mapping
Har ni svårt att få en gemensam bild av användarens resa genom er produkt? Känns era backloggar som långa listor av funktioner utan tydlig koppling till användarnas faktiska behov och mål?
Innehåll
På SeventyOne har vi hjälpt många organisationer att bygga starkare produktteam genom att visualisera användarresan och prioritera utifrån verkliga behov. Våra produkt- och designledare har lång erfarenhet av att använda User Story Mapping för att skapa bättre förståelse, bättre samarbete och bättre produkter.
Workshopen innehåller:
Introduktion till User Story Mapping och varför det är ett kraftfullt verktyg i er produktutveckling.
Praktisk genomgång av hur ni kartlägger användares mål, aktiviteter och behov.
Tekniker för att identifiera vad som är mest värdeskapande eller kritiskt att bygga först.
Inspiration kring hur ni kan använda User Story mapping för att bryta ner komplexitet och fatta smartare prioriteringsbeslut.
Effektiva metoder för att få med hela teamet i discovery- och leveransarbetet.
Vad ni får med er efter avslutad workshop
Ett konkret att visualisera kopplingen mellan användarnas resa och era viktigaste funktioner.
Ett gemensamt språk för att diskutera och prioritera produktutveckling.
Inspiration och verktyg för att skapa både mer användarcentrerade och fokuserade backloggar.
Om workshopen
Ni beställer hela workshopen och tillsammans hittar vi rätt kring både plats och antal deltagare. Pris gäller standardupplägg, upplägget kan såklart justeras.
För: Managers och team-medlemmar
Tid: 3 timmar workshop
Deltagare: 3 - 10 deltagare
Pris: 30 000 SEK exkl. moms
Plats: Workshopen kan genomföras i era lokaler eller på vårt fina kontor på Södermalm.